Alles wat je moet weten over Faith Lifeline


(Algemene Voorwaarden, Privacy en Garantie Beleid)

Alles wat je moet weten over ons, hoe we zaken doen, wat wij jou beloven,

wat we ook van jou verwachten, disclaimer en privacy dingen enz.. 

Kortom alles wat je wilt weten staat hier beschreven.

Is er iets nog niet duidelijk? Laat het Faith Lifeline weten!

1 Definities

1.1 Faith Lifeline is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder KvK nummer 73858498 met BTW nummer: NL002231564B41 en IBAN NL49KNAB0258445629. Adres: Platolaan 50, 2408 DR Alphen aan den Rijn. Oprichtster en eigenaar is Melanie Huisman.

​1.2 Toepasselijk voor elke afnemer/opdrachtgever En ieder persoon en/of iedere organisatie met wie Faith Lifeline een afspraak, onderhandeling of overeenkomst heeft. Overeenkomsten bestaan uit in-en verkoopfacturen van producten en/of diensten en iedere andere soort betaling die tussen afnemers, leveranciers en Faith Lifeline plaatsvinden.  Kort gezegd: elke klant, elke partner, elke relatie en elke leverancier met wie Faith Lifeline zaken doet.

1.3 Onder 'Algemene Voorwaarden' wordt verstaan: alles wat we hier bespreken.

 

​​2 Offertes en overeenkomsten

​2.1 Op alle offertes, overeenkomsten, producten en leveringen van Faith Lifeline zijn deze Algemene voorwaarden van toepassing. De enige uitzondering is als dit uitdrukkelijk schriftelijk, met ondertekening van beide partijen is vastgesteld.

​2.2 Opdrachten en offertes moeten door de opdrachtgever/afnemer binnen een termijn van 2 weken, 14 dagen, schriftelijk worden bevestigd. Als de opdrachtgever dit niet doet, zal de offerte vervallen.

​2.3 Faith Lifeline mag andere partijen inschakelen bij het uitvoeren van overeenkomsten.

​2.4 Alle offertes zijn vrijblijvend tenzij uitdrukkelijk anders is vermeld.

​2.4 Als blijkt dat de, door de opdrachtgever, verkeerde gegevens op een aanvraag of overeenkomst staan en/of onjuist waren, mag Faith Lifeline de offerte annuleren.

​2.5 Zodra je een (grafisch) product en/of dienst bij Faith Lifeline afneemt, ga je als afnemer/klant automatisch akkoord met de algemene voorwaarden zoals hier beschreven.

2.6 Elke betaling wordt automatisch een overeenkomst/koop met betrekking tot het afnemen van producten.

3 Beloftes van Faith Lifeline aan jou

3.1 Als schriftelijk niet anders is afgesproken, belooft Faith Lifeline dat de door haar verstrekte opdracht(en) en/of producten voldoen aan kwaliteit, duurzame standaarden en door vakmanschap zijn uitgevoerd.

3.2 Het milieu en het bijdragen aan eerlijke productie staan hoog in de waarden van Faith Lifeline. Daarom belooft Faith Lifeline altijd op zoek te gaan naar de meest duurzame, milieuvriendelijke en eerlijke producten, materialen en verzendwijzen. Bijvoorbeeld bij het versturen/verpakken van onze producten, gebruiken wij materialen die al in eigen bezit zijn. Denk hierbij aan oude kranten, (verzend-) dozen van andere leveranciers, piepschuim en ander opvulmateriaal wat met andere leveringen is binnengekomen bij Faith Lifeline.

3.3 Mocht het blijken dat een product en/of dienst van Faith Lifeline onverhoopt toch niet eerlijk blijkt te zijn of heb je iets anders hierop aan te merken? Neem dan contact met ons op. We gaan dan met je in gesprek hierover en horen graag je eventuele advies hoe iets beter zou kunnen! J

3.4 Levertijd & verzendkosten.

Omdat we nog een startup bedrijf zijn, zal de verwerking en verzending van bestellingen in de eerste periode iets langer duren. Wel beloven dat wij erg ons best doen je bestelling zo snel mogelijk bij je af te leveren. Dit lukt ons meestal binnen 3-5 werkdagen (tenzij anders is afgesproken/doorgegeven).

We zijn niet de snelste (nog) maar hierdoor kunnen we een stuk persoonlijke aandacht, kwaliteit van verpakken en een algehele betere service aan je verlenen. Heb je haast bij een bestelling, voor bijvoorbeeld een verjaardag die je vergeten bent, Laat het ons dan gerust weten in het opmerkingenveld of stuur ons een mailt. Dan beloven wij dat wij ons best zullen doen hier rekening mee te houden!

Soms gaat de voorraad van producten er sneller doorheen dan we op voorhand verwacht hadden, hierdoor kan het zijn dat je bestelling iets langer erover doet, mocht dit het geval zijn, dan laten we je dit natuurlijk zo snel mogelijk weten.

De verzending van enveloppen en pakketten verloopt voornamelijk via PostNL. Meestal zal de aflevering, binnen Nederland, de eerstvolgende werkdag zijn, maar het moment van aflevering kunnen wij niet garanderen.

De verzendkosten:

(De prijzen in de webshop zijn exclusief verzendkosten).

Binnen Nederland

  • Tot en met 2kg:

Brievenbuspakketje met track & trace t/m 2 kg  €3,90

Brievenbuspakket zonder track & trace t/m 2 kg €1,95 – €3,95 (afhankelijk van gewicht/ aantal postzegels)

  • Vanaf 2 kg:

Pakket met track & trace t/m 30 kg  €6,50 - €12,71 (afhankelijk van gewicht)

Pakket bezorgd op PostNL locatie t/m 30 kg  € 5,95 -  € 12,04 (afhankelijk van gewicht)

Gratis verzending binnen Nederland vanaf  € 35,-

Buitenland EU & Wereld

  • Brievenbuspakket zonder track & trace t/m 2 kg €4,35 – €15,40 (afhankelijk van EU vs. Wereld & het gewicht).
  • Pakket met track & trace t/m 30 kg €13,– €55 (afhankelijk van EU vs. Wereld & van het gewicht).

3.5 We geloven in open en eerlijke communicatie en houden je, zo ver ons dat lukt, altijd op de hoogte wat er speelt binnen de organisatie. Ook beloven wij jou als klant/afnemer/leverancier dat wij op tijd zullen laten weten als iets onverhoopt niet lukt of langer duurt met een bestelling/dienst of product.

3.6 Hoewel Faith Lifeline veel achter een elektronisch apparaat zit, zijn wij ook wel eens niet bereikbaar. Op werkdagen tussen 10:00 en 17:00 uur zal Faith Lifeline haar uiterste best doen altijd binnen 48 uur te reageren. Zondag-Rustdag-Kerkdag is een verlangen van Faith Lifeline die we graag willen naleven.

3.7 Faith Lifeline belooft altijd netjes en respectvol om te gaan met jouw, voor zo ver bij ons bekende, persoonsgegevens en deze nooit openbaar maken en/of doorgeven aan andere partijen. Meer hierover in artikel 9 privacy beleid.

3.8 Uiteraard kun je bij Faith Lifeline ook producten retourneren, klachten melden en/of gebruik maken van garantie. Daar zijn ook een aantal voorwaarden aan verbonden, deze vind je bij artikelen 10 en 11.

 

​4 Jouw beloftes aan Faith Lifeline

​4.1 Jij belooft dat je ook respectvol en eerlijk bent tegen ons. Als je met ons communiceert, beloof je respectvolle taal te gebruiken. Je plaatst onze producten nooit in een onrespectvolle context (denk hierbij aan bijvoorbeeld het delen van foto’s met onze producten op sociale media platforms op plaatsen en/of met teksten die aanstootgevend kunnen zijn voor anderen) en je belooft dat je je gedrag/uitingen aanpast als wij daar je daartoe verzoeken.

4.2 Jij als afnemer/opdrachtgever/leverancier belooft dat al het door jou aan te leveren materiaal aan Faith Lifeline, vrij is van rechten van derden. Het is 100 % van jou of je hebt schriftelijke toestemming van de rechthebbende(n) dat het materiaal door Faith Lifeline gebruikt mag worden bij het uitvoeren/leveren van opdrachten/producten.

​4.3 In het geval dat Faith Lifeline (digitaal) materiaal nodig heeft van jou, zorg je dat dit direct bruikbare tekst(en) en afbeelding(en) zijn. Ook dat het in een gangbaar bestandsformaat wordt verstuurd, tenzij dit schriftelijk anders is afgesproken.

4.4 Als je onze producten wilt inkopen om zelf te kunnen doorverkopen, kun je met Faith Lifeline tot een schriftelijke afspraak komen hiervoor. We zullen dan een aantal (gedrags-)regels en aanvullende algemene voorwaarden met je doornemen. Deze dienen dan door beide partijen te ondertekend worden.

4.5 In het geval van doorverkopen en/of het gebruik maken van producten/ (digitaal) materiaal van Faith Lifeline waarvoor je GEEN schriftelijke toestemming hebt gekregen van ons, dan zal Faith Lifeline hiervoor juridische stappen ondernemen.  

4.6 Door gebruik te maken van de website/webshop van Faith Lifeline ga je akkoord met de geplaatste cookies. Wie wordt er nou niet blij van koekjes? Wij in ieder geval wel, want door deze cookies, leren we veel over jou als klant. Uiteindelijk resulteert het gebruik van cookies in een betere (klant)ervaring voor jou. Meer hierover in artikel 9 privacy beleid.

4.7 Er kan altijd iets verkeerd gaan tijdens levering bijvoorbeeld dat je bestelling beschadigd raakt tijdens transport. Of dat je andere klachten/opmerkingen hebt. Deze moet je ten alle tijden eerst bij ons melden, om ons een kans te geven tot een oplossing met je komen. Wel beloof je hierbij dat je je houdt aan de voorwaarden m.b.t. garantie en retourneren. Dus je meldt je probleem bij ons binnen 14 dagen na ontvangst en je bewaart je verpakking. Zie voor meer informatie hierover artikelen 10 en 11.

 

​5 Prijzen

​5.1 Alle prijzen op de website zijn inclusief omzetbelasting (BTW). Bij de prijzen in de offerte, facturen en overeenkomsten zijn exclusief omzetbelasting, maar wel met een totaal bedrag inclusief de omzetbelasting. Prijzen worden per kalenderjaar beoordeeld en mogen worden aangepast, als hiervoor een duidelijke reden is. Voorbeelden zijn wijzigingen in de omzetbelasting, wijziging in gebruik van leveranciers en/of verzendingsmogelijkheden. Over deze aanpassingen wordt je uiteraard ingelicht, mocht dit gaan gebeuren.

5.2. Bij het leveren van diensten werkt Faith Lifeline met een uurtarief wat middels een overeenkomst wordt vastgelegd van te voren.

​5.3 Faith Lifeline mag bepaalde werkzaamheden laten verrichten door een ingehuurde freelancer.

​5.4 Mochten er (onverwacht) drukkerskosten of verzendkosten bijkomen, dan worden deze in rekening gebracht. Uiteraard zullen wij je hiervan zo snel mogelijk van op de hoogte brengen.

5.5 Faith Lifeline geeft toestemming tot het inkopen en doorverkopen van haar producten, maar alleen als dit van te voren schriftelijk is afgesproken. Zie hiervoor ook artikel 4.4 en 4.5.

5.6 Sponsoring kan plaatsvinden met een aangepast inkooptarief. Hiervoor zal Faith Lifeline een aparte offerte en algemene voorwaarden voor opstellen.

5.7 Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk – en zetfouten. Voor de gevolgen van druk – en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk – en zetfouten is Faith Lifeline niet verplicht het product/de dienst volgens de foutieve prijs te leveren.

 

6  Betaling

​6.1 Bij (grafische) opdrachten en/of diensten ontvang de opdrachtgever een factuur met daarop de kosten en de gemaakte onkosten (bv. reiskosten, bezorgkosten). Hier geldt voor dat het openstaande bedrag binnen 4 weken, 30 dagen, na de factuurdatum binnen moet zijn bij Faith Lifeline. Voor producten in de webshop, vind betaling plaatst via Mollie of via overboeking. Betaling gebeurt in deze gevallen direct en na bevestiging van betaling, wordt de bestelling in behandeling genomen.

​6.2 Voor elke (grafische) dienst, die wordt afgenomen bij Faith Lifeline ontvangt de opdrachtgever/afnemer een totaalfactuur. Van de opdrachtgever wordt verwacht dat hij/zij het factuur goed moet controleren op eventuele onjuistheden en deze binnen 2 dagen kenbaar maken. Na dit termijn, staat het factuur vast.  

​6.3 Wanneer een afnemer de betalingsverplichtingen aan Faith Lifeline niet nakomt, heeft Faith Lifeline het recht alle, met betrekking tot de overeengekomen opdrachten, de rechten en de leveringen stil te leggen tot dat de betalingsverplichting is voldaan. Het is niet toegestaan om tot dat moment de producten, ontwerpen, schetsen, foto’s, e.d. te gebruiken/publiceren. Faith Lifeline mag zekerheid voor de betaling verwachten en heeft het recht de opdracht(en) te staken tot wanneer deze zekerheid wel gegeven wordt.

​6.4 Als de betaling niet op tijd binnen is van de opdrachtgever/afnemer wordt naast het openstaande bedrag en de daarop bijgekomen rente, ook de overige kosten doorbelast in het geval van buitengerechtelijke als gerechtelijke incassokosten. Daarbij horen ook de kosten voor eventuele advocaten, deurwaarders en overige bijkomende administratiekosten.

​6.5 Bezwaren tegen de hoogte van het bedrag van het factuur schorten de betalingsverplichting niet op. Je bent nog steeds verplicht te houden aan het betalingstermijn. Bezwaren moeten worden aangegeven tijdens de fase van controle van het factuur, in het geval dat het bedrag niet klopt. De hoogte van het bedrag kan alleen in opspraak komen tijdens de onderhandelingsfase/ offertefase.

6.6 Als de opdrachtgever/afnemer een opdracht/dienst vertraagt en/of annuleert, terwijl deze al schriftelijk is bevestigd, moet het factuurbedrag alsnog worden betaald aan Faith Lifeline. Dit is ook van toepassing als vertraging/annulering voortkomt uit verzuim of overmacht vanuit de kant van de opdrachtgever/afnemer. ​

7  Cadeaubonnen

7.1 Faith Lifeline levert uitsluitend gepersonaliseerde cadeaubonnen. Cadeaubonnen kunnen dan ook niet worden geretourneerd met teruggave van de betaling. Cadeaubonnen hebben uitgifte datum welke duidelijk wordt vermeld op de cadeaubon.

7.2 Wij hanteren geen vervaldatum voor een cadeaubon, want geld is geld. Maar na een verloop van 2 jaar zullen we de waarde van de cadeaubon samen met jou bekijken en vergelijken we de aanschafwaarde met het huidige moment dat je de cadeaubon alsnog wilt gebruiken. Eerlijk is eerlijk, de waarde van geld verandert constant.

8  Auteursrechten

8.1 De auteursrechten en de intellectuele eigendomsrechten van de gehele website en sociale media kanalen van Faith Lifeline, liggen altijd bij Faith Lifeline en/of eigenaar Melanie Huisman.

8.2 Het auteursrecht van de foto’s/ontwerpen blijven ten alle tijde bij Faith Lifeline. De foto’s/ontwerpen zijn uitsluitend bestemd voor gebruik in privé sfeer, let hierbij op de Auteurswet, de afnemer koopt tenslotte de bestanden en niet de rechten. Dit houdt in dat het niet is toegestaan om de foto’s/ontwerpen van Faith Lifeline zelf te gebruiken voor commerciële doeleinden of wedstrijden tenzij Faith Lifeline hier schriftelijk toestemming voor geeft. Een voorbeeld van bijkomende voorwaarde voor toestemming is dat de naam van Faith Lifeline duidelijk vermeld moet worden en/of een duidelijke verwijzing naar www.faithlifeline.com   

​8.3 Als je ervoor kiest de foto’s/ontwerpen/producten op sociale media te gaan plaatsen, moet je de naam van Faith Lifeline duidelijk vermelden of een verwijzing gebruiken naar een van de sociale media kanalen en/of website van Faith Lifeline. Door dit te doen wordt duidelijk gemaakt dat jij niet de eigenaar bent van de ontwerpen/foto’s, maar dat je een afnemer/klant/opdrachtgever bent.

8.4 Als er sprake is van een samenwerking en/of uitgewerkte opdracht, geef je ook toestemming om de gemaakte foto’s, ontwerpen en/of video’s te gebruiken voor de website www.faithlifeline.com, de sociale media kanalen, promotie materiaal, etc. Hiervoor wordt geen vergoeding of korting gegeven. Wanneer je niet wilt dat de gemaakte foto’s worden gebruikt op bovengenoemde media, dan moet je dit vooraf, per e-mail, kenbaar maken aan Faith Lifeline. Na plaatsing in het portfolio is het niet meer mogelijk om achteraf bezwaar te maken. Uiteraard willen we zaken netjes oplossen, dus raden wij je aan even contact met ons op te nemen.

​8.5 Alle (grafische) ontwerpen van de door Faith Lifeline ontworpen/tot stand gekomen ontwerpen, producten, schetsen, tekeningen, foto’s, films, e.d. blijven eigendom bij Faith Lifeline. Tenzij het werk/ de opdracht/ het product zich er niet voor leent, mag Faith Lifeline altijd haar naam op en/of bij het werk (laten) vermelden en/of verwijderen (als dit wenselijk is vanuit Faith Lifeline). Je mag niet, zonder schriftelijke toestemming, het werk zonder vermelding van de naam van Faith Lifeline openbaar maken, te verspreiden en/of te verveelvoudigen.

9  Privacy beleid

9.1 Cookies.

Faith Lifeline gebruikt cookies op de website en in de webshop, om content en advertenties te personaliseren, om functies voor sociale media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over jouw gebruik van onze site met onze partners voor sociale media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die je zelf aan hen hebt verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van je gebruik van hun (andere) services. Je gaat akkoord met onze cookies als je onze website blijft gebruiken.

Cookies zijn kleine tekstbestanden die door websites kunnen worden gebruikt om gebruikerservaringen efficiënter te maken. Volgens de wet mogen wij cookies op jouw apparaat opslaan als ze strikt noodzakelijk zijn voor het gebruik van de site. Voor alle andere soorten cookies hebben we jouw toestemming nodig. Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Via de privacy verklaring in onze algemene voorwaarden, op onze website, kunt je precies zien waar jouw gegevens voor worden gebruikt/verwerkt.

Via onze website worden cookies geplaatst van het Amerikaanse bedrijf Google, als deel van de “Analytics”-dienst. Wij gebruiken deze dienst om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Deze verwerker is mogelijk verplicht op grond van geldende wet- en regelgeving inzage te geven in deze gegevens. Wij hebben Google niet toegestaan de verkregen analytics-informatie te gebruiken voor andere doeleinden.

9.2 Over ons privacy beleid

Faith Lifeline geeft veel om jouw privacy. Wij zullen daarom uitsluitend gegevens van je nodig hebben en verwerken als deze bijdragen aan (het verbeteren van) onze dienstverlening. Uiteraard aan wij zorgvuldig om met jouw gegevens en stellen wij jouw gegevens nooit voor commerciële doelstelling ter beschikking aan andere partijen en/of bedrijven.

Dit privacy beleid geldt voor het gebruik van de website, de webshop en de daarop ontsloten dienstverlening van Faith Lifeline. De ingangsdatum voor de geldigheid van deze voorwaarden is op 1 februari 2019. Op onze website zal altijd de nieuwste versie gepubliceerd staan en vervallen de voorgaande versies. In dit beleid leggen we uit welke gegevens we verzamelen en waar deze gegevens voor worden gebruikt en hoe ze worden opgeslagen. Als je verder nog vragen hebt hierover, kun je altijd contact met ons opnemen.

9.3 De gegevensverwerking.

Hieronder kun je lezen op welke manier wij je gegevens verwerken, waar ze worden opgeslagen en waar we deze gegevens voor gebruiken.

Webwinkelsoftware & hosting door JouwWeb

Onze webwinkel is ontwikkeld met de software en wordt gehost door JouwWeb. Persoonsgegevens die je ten behoeve van onze dienstverlening aan ons beschikbaar stelt, worden met deze partij gedeeld. JouwWeb heeft toegang tot jouw gegevens om ons (technische) ondersteuning te bieden, zij zullen je gegevens nooit gebruiken voor een ander doel. De beveiligingsmaatregelen van JouwWeb bestaan uit de toepassing van SSL-encryptie en een sterk wachtwoordbeleid. Er worden regelmatig back-ups gemaakt om verlies van data te voorkomen. JouwWeb verwerkt persoonsgegevens namens ons en gebruikt je gegevens niet voor eigen doeleinden. Wel kan deze partij metagegevens verzamelen over het gebruik van de diensten. Dit zijn geen persoonsgegevens. JouwWeb heeft passende technische en organisatorische maatregelen genomen om verlies en ongeoorloofd gebruik van jouw persoonsgegevens te voorkomen.

E-mail en mailinglijsten via JouwWeb &  Gmail

Onze website maakt gebruik van hostingbedrijf JouwWeb, een derde partij die het e-mailverkeer afkomstig van onze website en het verzenden van eventuele nieuwsbrieven afhandelt en analyseert. Alle bevestigingsmails die je ontvangt van onze website en webformulieren worden verzonden via de servers van JouwWeb en Gmail. Beide partijen zullen jouw naam en e-mailadres nooit voor eigen doeleinden gebruiken. Onderaan elke e-mail die geautomatiseerd via onze website is verzonden zie je de ‘unsubscribe’ link. Als u hier op klikt zal je geen e-mail meer van onze website ontvangen. Dit kan wel de functionaliteit van onze website ernstig verminderen! Jouw persoonsgegevens worden door JouwWeb en Gmail beveiligd opgeslagen. JouwWeb maakt gebruik van cookies en andere internettechnologieën die inzichtelijk maken of e-mails worden geopend en gelezen. JouwWeb behoudt zich het recht voor om jouw gegevens enkel te gebruiken voor het verder verbeteren van de dienstverlening en in het kader daarvan informatie met derden te delen.

Payment processor Mollie

Voor het afhandelen van een (deel van) de betalingen in onze webwinkel maken wij gebruik van het platform van Mollie. Mollie verwerkt jouw naam, adres en woonplaatsgegevens en jouw betaalgegevens zoals jouw bankrekening- of creditcardnummer. Mollie heeft passende technische en organisatorische maatregelen genomen om jouw persoonsgegevens te beschermen. Mollie behoudt zich het recht voor jouw gegevens te gebruiken om de dienstverlening verder te verbeteren en in het kader daarvan (geanonimiseerde) gegevens met derden te delen. Alle hierboven genoemde waarborgen met betrekking tot de bescherming van jouw persoonsgegevens zijn eveneens van toepassing op de onderdelen van Mollie’s dienstverlening waarvoor zij derden inschakelen. Mollie bewaart jouw gegevens niet langer dan wat volgens de wettelijke termijnen is toegestaan.

Verzenden en logistiek door PostNL

Als je een bestelling bij ons plaatst is het onze taak om jouw pakket bij jou te laten bezorgen. Wij maken gebruik van de diensten van PostNL voor het uitvoeren van de leveringen. Het is daarvoor noodzakelijk dat wij jouw naam, adres en woonplaatsgegevens met hen delen. PostNL gebruikt deze gegevens alleen om de overeenkomst met jou te kunnen uitvoeren. In het geval dat PostNL onderaannemers inschakelt, stellen zij jouw gegevens ook aan deze partijen ter beschikking om tot levering te komen.

Facturatie en boekhouden door MoneyMonk

Voor het bijhouden van onze administratie en boekhouding maken wij gebruik van de diensten van MoneyMonk. Wij delen via dit programma jouw naam, adres en woonplaatsgegevens en details met betrekking tot jouw bestelling. Deze gegevens worden gebruikt voor het administreren van verkoopfacturen. Jouw persoonsgegevens worden beschermd verzonden en opgeslagen, MoneyMonk heeft de nodige technische en organisatorische maatregelen getroffen om jouw gegevens te beschermen tegen verlies en ongeoorloofd gebruik. MoneyMonk is tot geheimhouding verplicht en zal jouw gegevens vertrouwelijk behandelen. MoneyMonk gebruikt jouw persoonsgegevens niet voor andere doeleinden dan hierboven beschreven.

9.4 Gegevensverwerking

Het algemene doel van de verwerking van jouw gegevens is uitsluitend bedoeld om onze dienstverlening te verbeteren. Dat wil zeggen dat het doel van de verwerking altijd direct samen hangt met de opdracht die je ons geeft. Wij gebruiken jouw gegevens niet voor (gerichte) marketing. Als jij jouw gegevens met ons deelt en wij gebruiken deze gegevens om – anders dan op uw verzoek – op een later moment contact met je op te nemen, vragen wij jouw hiervoor toestemming. Jouw gegevens worden niet met derden gedeeld, anders dan om aan boekhoudkundige en overige administratieve verplichtingen te kunnen voldoen. Deze derden zijn allemaal tot geheimhouding gebonden op basis van de overeenkomst tussen hen en ons en/of een eed en/of wettelijke verplichting.

Automatisch verzamelde gegevens

Gegevens die automatisch worden verzameld door onze website worden verwerkt met het doel onze dienstverlening verder te verbeteren. Deze gegevens (bijvoorbeeld van jouw IP-adres, webbrowser en besturingssysteem) zijn geen persoonsgegevens.

Medewerking aan fiscaal en strafrechtelijk onderzoek

Als het voorkomt kan Faith Lifeline op grond van een wettelijke verplichting worden gehouden tot het delen van jouw gegevens in verband met fiscaal of strafrechtelijk onderzoek van overheidsinstanties. In dit geval zijn wij gedwongen jouw gegevens te delen, maar wij zullen ons binnen de mogelijkheden, die de wet ons biedt, daartegen verzetten.

Bewaartermijnen

Wij bewaren jouw gegevens zolang je klant/afnemer van ons bent. Dit betekent dat wij jouw klantprofiel bewaren totdat je aangeeft dat je niet langer van onze diensten gebruik wilt maken. Als je dit bij ons aangeeft zullen wij dit opvatten als een vergeetverzoek. Op grond van toepasselijke administratieve verplichtingen dienen wij facturen met jouw (persoons-)gegevens te bewaren, deze gegevens zullen wij dus voor zolang de toepasselijke termijn loopt bewaren. Medewerkers hebben echter geen toegang meer tot jouw klantprofiel en documenten die wij naar aanleiding van jouw opdracht hebben binnen gekregen.

Jouw rechten

Op grond van de geldende Nederlandse en Europese wetgeving heb je als betrokkene bepaalde rechten met betrekking tot de persoonsgegevens die door of namens ons worden verwerkt. Hieronder leggen we je uit welke rechten dit zijn en hoe je je op deze rechten kunt beroepen.

Allereerst sturen wij om misbruik te voorkomen afschriften en kopieën van jouw gegevens enkel naar het, bij ons al bekende e-mailadres van jou. In het geval dat je de gegevens op een ander e-mailadres of bijvoorbeeld per post wilt ontvangen, zullen wij je vragen jezelf te legitimeren. Wij houden een administratie bij van afgehandelde verzoeken, in het geval van een vergeetverzoek administreren wij geanonimiseerde gegevens. Alle afschriften en kopieën van gegevens ontvangt je in een machine-leesbare gegevensindeling die wij binnen onze systemen hanteren.

Je hebt altijd het recht om een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens als je vermoedt dat wij jouw persoonsgegevens op een verkeerde manier gebruiken.

Inzagerecht

Je hebt altijd het recht om de gegevens die wij (laten) verwerken en die betrekking hebben op jou als persoon of daartoe herleidbaar zijn, in te zien. Je kunt een verzoek hiervoor doen bij onze contactpersoon voor privacy zaken. Je ontvangt dan binnen 30 dagen een reactie op je verzoek. Als je verzoek wordt uitgevoerd, sturen wij je, op het bij ons bekende e-mailadres, een kopie van alle gegevens met een overzicht van de verwerkers die deze gegevens onder zich hebben, onder vermelding van de categorie waaronder wij deze gegevens hebben opgeslagen.

Rectificatierecht

Je heeft altijd het recht om de gegevens die wij (laten) verwerken en die betrekking hebben op jou als persoon of daartoe herleidbaar zijn, te laten aanpassen. Je kunt een verzoek hiervoor doen bij onze contactpersoon voor privacy zaken. Je ontvangt dan binnen 30 dagen een reactie op je verzoek. Als je verzoek wordt uitgevoerd, sturen wij je, op het bij ons bekende e-mailadres, een kopie van alle gegevens met een overzicht van de verwerkers die deze gegevens onder zich hebben, onder vermelding van de categorie waaronder wij deze gegevens hebben opgeslagen.

Recht op beperking van de verwerking

Je hebt altijd het recht om de gegevens die wij (laten) verwerken die betrekking hebben op jouw als persoon of daartoe herleidbaar zijn, te beperken. Je kunt een verzoek hiervoor doen bij onze contactpersoon voor privacy zaken. Je ontvangt dan binnen 30 dagen een reactie op je verzoek. Als je verzoek wordt uitgevoerd, sturen wij je, op het bij ons bekende e-mailadres, een kopie van alle gegevens met een overzicht van de verwerkers die deze gegevens onder zich hebben, onder vermelding van de categorie waaronder wij deze gegevens hebben opgeslagen.

Recht op overdraagbaarheid

Je hebt altijd het recht om de gegevens die wij (laten) verwerken en die betrekking hebben op jou als persoon of daartoe herleidbaar zijn, door een andere partij te laten uitvoeren. Je kunt een verzoek hiervoor doen bij onze contactpersoon voor privacy zaken. Je ontvangt dan binnen 30 dagen een reactie op je verzoek. Als je verzoek wordt uitgevoerd, sturen wij je, op het bij ons bekende e-mailadres, een kopie van alle gegevens met een overzicht van de verwerkers die deze gegevens onder zich hebben. Naar alle waarschijnlijkheid kunnen wij in dit soort geval de dienstverlening niet langer voortzetten, omdat de veilige koppeling van databestanden dan niet langer kan worden gegarandeerd.

Recht van bezwaar en overige rechten

Je hebt in voorkomende gevallen het recht bezwaar te maken tegen de verwerking van jouw persoonsgegevens door, of in opdracht van, Faith Lifeline. Als je bezwaar maakt zullen wij onmiddellijk de gegevensverwerking staken in afwachting van de afhandeling van jouw bezwaar. Is jouw bezwaar gegrond, dan zullen wij afschriften en/of kopieën van gegevens die wij (laten) verwerken aan je ter beschikking stellen en daarna de verwerking blijvend staken. Je hebt bovendien het recht om niet aan geautomatiseerde individuele besluitvorming of profiling te worden onderworpen. Wij verwerken je gegevens niet op zodanige wijze dat dit recht van toepassing is. Bent je van mening dat dit wel zo is, neem dan contact op met onze contactpersoon voor privacy zaken.

 

10 Ruilen en Retourneren

10.1 Bedenktijd en retour
Uiteraard kan het voorkomen dat je een bestelling aan Faith Lifeline terug wilt sturen. Is het product niet helemaal zoals je had verwacht of heb je een andere reden? Wat de reden ook is, je hebt het recht om je bestelling tot 14 dagen na ontvangst, zonder het noemen van de reden retour te melden. Natuurlijk mag je altijd je reden erbij geven, graag zelfs, dit is ook feedback voor ons waar wij weer wat mee kunnen.

Na de retourmelding, heb je nogmaals 14 dagen de tijd om het aangeschafte product retour te sturen naar ons. Je krijgt dan, na ontvangst van het product, het volledige orderbedrag, inclusief de betaalde verzendkosten teruggestort. De kosten voor het retour sturen naar zijn voor jouw eigen rekening. Kijk op de website van PostNL voor de exacte tarieven die dan in jouw geval van toepassing zijn.

Mocht het product beschadigd zijn of is de verpakking meer beschadigd dan nodig was om het product te kunnen bekijken/proberen, dan kunnen we dit als waardevermindering van het product aan je doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is. De verpakking is onderdeel van het geleverde product, dus bewaar je verpakking tijdens deze bedenkperiode.

10.2 Herroepingsrecht

Als je gebruik wilt maken van je herroepingsrecht, moet het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan ons geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kun je contact met ons opnemen via info@faithlifeline.com. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen, na aanmelding van je retour terugstorten, mits het product bij ons in goede staat weer retour ontvangen is.

10.3 Ruilen
Wil je een product ruilen? Dat is helemaal geen probleem. Je kunt hiervoor contact opnemen met info@faithlife.com Dezelfde voorwaarden gelden voor ruilen als voor retourneren, zoals hierboven besproken. Ook de kosten voor terugzending van het product zijn, hierbij voor je eigen rekening. Je betaalt uiteindelijk in totaal 1x verzendkosten per bestelling.

10.4 Verkeerd bezorgadres doorgegeven?!
Per ongeluk een verkeerd bezorgadres doorgegeven? Dat kan gebeuren, maar neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. We proberen dan de bestelling nog voor je te wijzigen, zolang de bestelling nog niet bij ons uit de deur is.

11 Garantie

11.1 Klachten?

Natuurlijk kan het voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland/gewenst. Dit willen we graag met je oplossen, want we willen immers dat jij blij bent met je producten/diensten van Faith Lifeline! Graag vragen wij je daarom om je klachten eerst aan ons kenbaar te maken, door contact op te nemen via info@faithlifeline.com. Komen we er om wat voor reden niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan, ben je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie. Maar we hopen beide natuurlijk dat het niet zo ver hoeft te komen J.

Komt iets kapot/beschadigd aan bij je? Maak dan meteen een foto van hoe de bestelling bij je is binnen gekomen en neem zo snel mogelijk contact met ons op. Gaat een product binnen aanzienbare tijd kapot? Neem dan ook zo snel mogelijk contact met ons op en stuur daarbij wat duidelijke foto’s mee.

11.2 Garantie

Bij Faith Lifeline besteden wij veel aandacht aan de kwaliteit van het product en aan de verzending hiervan. Vanzelfsprekend streven we ernaar iets te leveren in topconditie! Het kan daarbij wel eens voorkomen dat een bestelling beschadigd raakt tijdens het transport of het pakketje raakt zoek. We raden je daarom aan om van de verzendingsoptie met track & trace gebruik te maken. Als je voor de goedkope, postzegel, verzendwijze kiest, kunnen wij niet aansprakelijk gesteld worden voor allerlei problemen die voorkomen nadat het bij ons de deur uitgaat. Dit geldt ook in gevallen van ruilen/retourneren.

Ons termijn voor het melden van direct kapotte/beschadigde ontvangen bestelling is twee weken. Binnen dit termijn moet je het aan ons melden, zodat we je verder kunnen helpen. Wettelijk ben je verder verplicht om binnen twee maanden na constatering van het probleem een melding gemaakt te hebben. Bij twijfel of vragen, kun je altijd contact met ons opnemen.

11.3 Garantietermijn

Het garantietermijn van Faith Lifeline komt overeen met de fabrieksgarantietermijn en kan dus verschillend zijn per product/leverancier. Neem hiervoor contact op met ons. Faith Lifeline is nooit verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de producten voor elke individuele toepassing door jou als klant/afnemer. Ook zijn wij niet verantwoordelijk voor eventuele adviezen over het gebruik of de toepassing van de producten.

11.4 Uitsluitingen van garantie

Je kunt geen gebruik maken van garantie in de volgende gevallen:

  • Als blijkt dat het gebrek is ontstaan door eigen toedoen, waterschade heeft opgelopen, diefstal e.d. Wij hebben het recht om zelf te mogen beoordelen/toetsen hoe de status van het product/het gebrek is en hoe deze ontstaan is. Hiervoor kan zijn dat we je vragen het product aan ons terug te sturen voor beoordeling. De verzendkosten hiervan zullen wij, na schriftelijke toezegging, voor je terug storten.
  • Als je als afnemer/klant het geleverde product zelf repareert en/of bewerkt of door andere partijen heeft laten repareren of bewerken.
  • Als de geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of op een andere manier onzorgvuldig zijn behandeld en/of in strijd zijn met de aanwijzingen van de ondernemer en/of op de verpakking vermelde aanwijzingen.
  • Als de ondeugdelijkheid/ het gebrek van het product helemaal of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die de overheid heeft gesteld (of zal stellen) ten aanzien van de aard of de kwaliteit van toegepaste materialen.

 

Wijzigingen

Faith Lifeline mag altijd deze algemene voorwaarden wijzigen of aanvullen. Hiervan zal op tijd een mededeling van worden gemaakt via e-mail, de website en/of sociale media kanalen.

Faith Lifeline mag altijd het privacy beleid wijzigen of aanvullen. Op deze pagina vindt je altijd de meest recente versie. Als het nieuwe privacy beleid gevolgen heeft voor de manier waarop wij de eerder verzamelde gegevens die we van jou hebben, dan brengen wij je daarvan op de hoogte middels een e-mail.